Thursday 30 June 2016

Dilema raya MARRIED vs SINGLE

Assalamualaikum gaisss,

So, kita nak dekat dengan raya dah ni. Buat mereka yang dah kahwin, dah decide belum nak balik rumah siapa? Tahun ni turn siapa? Suami ke isteri?

Haaa, korang yang ada dilema tu, yang tak tahu nak balik rumah siapa, fnj ada cerita ni. Pasal balik raya ni lah dalam family fnj.

Dulu masa fnj and family masih duduk dekat Taman Kajang Utama, bila time raya je, biasanya parents fnj akan decide kampung mana nak balik. Macam yang fnj pernah cakap dalam post sebelum ni, mama orang Sabak Bernam dan bapak pula orang Negeri Sembilan. Tapi, selalunya pagi raya means first raya lah, kami sekeluarga akan raya diiiiiiii hmm di Kajang je 😂 Lepas tu baru balik N.Sembilan sehari dua. Lepas tu baru lah balik Sabak. Tapi sekarang ni, fnj dah pindah Sabak so, nak raya dekat N.Sembilan tu biasanya susah sikit sebab jauh.

Ok cukup untuk itu.

Pada yang bujang pulak, diorang takda dilema balik kampung belah siapa tapi diorang ada dilema kena soalan cepumas dari makcik² kakak² nenek². Rasanya korang dah tahu soalan apa kan 😏 hahaha soalan fiiiirsst sekali, bila nak kahwin? Adehhhh fnj yang muda ni pon kena jugak soalan tu tau.

So gaissss, bagi ja jawapan play safe. Macam fnj, fnj akan jawab "makcik jelah yang masuk minang saya untuk anak makcik" atau "tunggu ja saya bagi kad kahwin ya"

Gaisss banyak sangat dah ni fnj bebel. Adios see you next post.

1 comment: